Het verhaal

Tranquilozination

Re: Het verhaal

Berichtdoor Tranquilozination » 27 Apr 2016, 17:58

Mensen waren nog moeilijker te begrijpen dan magie. En magie was al zo ongrijpbaar. Maar het bestond echt, zoveel wist Joseph zeker. Hij kende de jongeman waarover zijn schoonmaakster sprak niet en kon ook niet goed inschatten hoe hij zou reageren. Desondanks wist Joseph dat hij die visser moest spreken.
Hoe kon hij hem overtuigen? Het liefst zonder zelf Mayham in te gaan, want hij was niet zo goed met mensen. Met een zucht besefte Joseph dat hij geen 'bewijs' had wat hij aan kon bieden, alleen dat... "Zeg hem maar dat ik weet dat zijn emoties ermee in verband staan. Dat boosheid en angst het opkomen van de magie alleen maar versterken. Ik kan hem daarbij helpen," voegde Joseph tenslotte toe.
Hij deed zijn bril omhoog en keek de jongedame voor hem recht aan, een vastberaden glans in zijn ogen. "Als je hem binnen deze week naar me toe weet te brengen, dan betaal ik je een extra dag loon uit."
“Fantasy is hardly an escape from reality. It's a way of understanding it.”
― Lloyd Alexander

Ravief
Site Admin

Berichtdoor Ravief » 05 Jun 2016, 18:24

Dorenna trok een gezicht. Ze zag er niet echt naar uit om die gast weer op te zoeken en de haven was nou ook weer niet de meest veilige plek voor een vrouw. Haar ogen werden echter groot bij het horen van die magische woorden. Een extra dag loon? Voor het overtuigen van een jongeman? Oké, dat moest haar lukken. Ze grijnsde breed naar haar meester. "Goed, meester. Dat zal vast lukken!" Weer in haar nopjes, draaide ze zich om en begon met het boenen van de ramen alsof ze niets liever deed in haar leven. Haar hersens kraakten en ze bedacht zich dat ze de vorige keer de man had afgeschrikt. Ze moest rustiger zijn. Niet bazelen, Dorenna, daar wordt niemand blijer van. Ze hoorde het haar moeder zó zeggen. Nou, zíj werd er blij van als haar mond haar brein wist bij te houden. Alles maar inslikken was tegennatuurlijk en..

De rest van de dag was ze bezig met bedenken hoe ze de man kon strikken. De volgende ochtend zag ze hem in elk geval niet, maar die ochtend daarna wel. Ze kwam heel rustig op hem af en deed haar best om er normaal uit te zien. Ze glimlachte lichtjes naar hem. "Hé.. ehm... ik wilde nog even mijn excuses aanbieden voor.. nou ja.. mijn wat vreemde gedrag." Zou dat werken?
I write for the same reason I breathe - because if I didn't, I would die

Akiho4

Berichtdoor Akiho4 » 20 Aug 2016, 11:01

Toen Gabriel opkeek had hij even nodig om het gezicht van het meisje te plaatsen. Toen het kwartje viel, begreep hij ook waar de verontschuldiging vandaan kwam. Ze was dan wel niet degene geweest die het vissersnet in brand had gestoken, maar Gabriel was van mening dat ze er indirect wel een hand in had gehad - om nog maar te zwijgen over de boot die bijna omviel. "Ehm, bedankt." Hij staarde haar bedenkelijk aan. Wat wilde ze van hem? "Kan ik je nog ergens mee helpen?" Stilletjes hoopte Gabriel dat ze het hierbij zou laten.
"Words are merely reflections of the complex thoughts behind them."